KOORDYNATOR PROJEKTU:
Szkoła Podstawowa nr 9 w Gliwicach im. Króla Jana III Sobieskiego
- Rozpoczęcie projektu 1.09. 2018 r.
- Planowane zakończenie projektu 31.08. 2020
- Rzeczywiste zakończenie projektu trzydziesty 1.08.2021
PARTNERZY PROJEKTU:
- Instituto Comprensivi Fossacesia Włochy
- Teb Atesehir Ortaokulu Istambuł Turcja
- Primary School „Hristo Botev” Brenitsa Bułgaria
- Osnova sola Medvode Słowenia
GŁÓWNE CELE PROJEKTU:
- Wzmocnienie świadomości kulturowej oraz akceptacji społecznej, etnicznej
i różnorodności kulturowej. - Polepszenie komunikacji i współpracy pomiędzy uczniami, nauczycielami
i rodzicami. - Udoskonalenie umiejętności wyszukiwanie danych ich analizy ICT (wykorzystywanie technologii informatycznych i telekomunikacyjnych), wzmacnianie analitycznego i twórczego myślenia.
- Rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych (angielski i inne języki)
- Wzrost pewności siebie oraz kreatywności uczniów.
- Zbudowanie szacunku dla zawodu nauczyciela.
- Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy nauczycielami.
OCZEKIWANIA – SPODZIEWANE REZULTATY:
– Wyższa motywacja do działania.
– Większa świadomość europejskiego dziedzictwa kulturowego.
– Udoskonalanie umiejętności językowych i krytycznego myślenia.
– Większa pewność siebie.
– Wzmocnione relacji pomiędzy uczniami i nauczycielami.
– Wypracowanie wartości tolerancji i akceptacji.
– Lepsza współpraca pomiędzy uczniami.
– Współpraca między nauczycielami europejskich szkół.
ETAPY DZIAŁAŃ W PROJEKCIE:
Zaplanowane zostały następujące etapy współpracy
- Regularny kontakt przez maila, Skype’a i social media, odnośnie projektu i realizacji zadań.
- Każdy z partnerów, oprócz ogólnych zadań, przyjmuje na siebie powierzone dodatkowe obowiązki wynikające z umowy
– Włochy – logo projektu;
– Polska – utworzenie grupy na Facebooku i Whatsappie;
– Słowenia – utworzenie projektu na stronie e-Twinning;
– Bułgaria -utworzenie strony projektu na Facebooku;
– Turcja – utworzenie strony internetowej projektu.
REKRUTACJA UCZNIÓW DO PROJEKTU:
- Uczeń z klasy 7 lub 8;
- Rozmowa w języku angielskim;
- Autoprezentacja w języku angielskim pt. „Dlaczego to ja powinienem brać udział w tym projekcie – co bezcennego do niego wniosę”
- Gotowość goszczenia u siebie uczestnika projektu z kraju partnerskiego.
Zaplanowane mobilności – tzn. wzajemne odwiedziny, poznawanie siebie w rzeczywistości i praca w grupach międzynarodowych:
- Zima 2019 – Włochy (uczniowie i nauczyciele)
- Wiosna 2019 – Polska (uczniowie i nauczyciele)
- Jesień 2019 – Słowenia (uczniowie i nauczyciele)
- Wiosna 2020 – Bułgaria (uczniowie i nauczyciele – zrealizowana w rzeczywistości jako spotkanie online wiosną 2021r. z powodu pandemii Covid – 19)
- Turcja – wiosna 2020 (nauczyciele – zrealizowana z powodu pandemii Covid – 19 w 2021r.)