Menu Zamknij

KOORDYNATOR PROJEKTU:

Szkoła Podstawowa nr 9 w Gliwicach im. Króla Jana III Sobieskiego

  1. Rozpoczęcie projektu 1.09. 2018 r.
  2. Planowane zakończenie projektu 31.08. 2020
  3. Rzeczywiste zakończenie projektu trzydziesty 1.08.2021

PARTNERZY PROJEKTU:

  1. Instituto Comprensivi Fossacesia Włochy
  2. Teb Atesehir Ortaokulu Istambuł Turcja
  3. Primary School „Hristo Botev” Brenitsa Bułgaria
  4. Osnova sola Medvode Słowenia

GŁÓWNE CELE PROJEKTU:

  1. Wzmocnienie świadomości kulturowej oraz akceptacji społecznej, etnicznej
    i różnorodności kulturowej.
  2. Polepszenie komunikacji i współpracy pomiędzy uczniami, nauczycielami
    i rodzicami.
  3. Udoskonalenie umiejętności wyszukiwanie danych ich analizy ICT (wykorzystywanie technologii informatycznych i telekomunikacyjnych), wzmacnianie analitycznego i twórczego myślenia.
  4. Rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych (angielski i inne języki)
  5. Wzrost pewności siebie oraz kreatywności uczniów.
  6. Zbudowanie szacunku dla zawodu nauczyciela.
  7. Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy nauczycielami.

OCZEKIWANIA – SPODZIEWANE REZULTATY:

– Wyższa motywacja do działania.

– Większa świadomość europejskiego dziedzictwa kulturowego.

– Udoskonalanie umiejętności językowych i krytycznego myślenia.

– Większa pewność siebie.

– Wzmocnione relacji pomiędzy uczniami i nauczycielami.

– Wypracowanie wartości tolerancji i akceptacji.

– Lepsza współpraca pomiędzy uczniami.

– Współpraca między nauczycielami europejskich szkół.

ETAPY DZIAŁAŃ W PROJEKCIE:

Zaplanowane zostały następujące etapy współpracy

  1. Regularny kontakt przez maila, Skype’a i social media, odnośnie projektu i realizacji zadań.
  2. Każdy z partnerów, oprócz ogólnych zadań, przyjmuje na siebie powierzone dodatkowe obowiązki wynikające z umowy

– Włochy – logo projektu;

– Polska – utworzenie grupy na Facebooku i Whatsappie;

– Słowenia – utworzenie projektu na stronie e-Twinning; 

– Bułgaria -utworzenie strony projektu na Facebooku;

– Turcja  – utworzenie strony internetowej projektu.

REKRUTACJA UCZNIÓW DO PROJEKTU:

  1. Uczeń z klasy 7 lub 8;
  2. Rozmowa w języku angielskim;
  3. Autoprezentacja w języku angielskim pt. „Dlaczego to ja powinienem brać udział w tym projekcie – co bezcennego do niego wniosę”
  4. Gotowość goszczenia u siebie uczestnika projektu z kraju partnerskiego.

Zaplanowane mobilności – tzn. wzajemne odwiedziny, poznawanie siebie w rzeczywistości i praca w grupach międzynarodowych:

  1. Zima 2019 – Włochy (uczniowie i nauczyciele)
  2. Wiosna 2019 – Polska (uczniowie i nauczyciele)
  3. Jesień 2019 – Słowenia (uczniowie i nauczyciele)
  4. Wiosna 2020 – Bułgaria (uczniowie i nauczyciele – zrealizowana w rzeczywistości jako spotkanie online wiosną 2021r. z powodu pandemii Covid – 19)
  5. Turcja – wiosna 2020 (nauczyciele – zrealizowana z powodu pandemii Covid – 19 w 2021r.)
Skip to content