Menu Zamknij

Psycholog

mgr Krystyna Procek-Hryniewicz

Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2023/2024

Poniedziałek 9:40 – 14:40 (w tym zaj. rew. 1 godz.)

Wtorek 9:00 – 15:00 (w tym zaj. rew. 1 godz.)

15:00 – 16:00 konsultacje

Środa 8:00 – 11:00 (w tym zaj. rew. 2 godz.)

Czwartek 7:30 – 14:30 (w tym zaj. rew. 1 godz.)

Piątek 8:00 – 14:00

Zapraszam wszystkich, którzy:

mają potrzebę anonimowej rozmowy,

chcą się poradzić,

mają mniejsze lub większe troski,

czują się samotni ze swoim problemem.

Czym się zajmuje psycholog szkolny?

Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom.

Podstawowymi zadaniami w codziennej pracy psychologa, dzięki którym cel ten może zostać realizowany, są:

praca z uczniem:

  • diagnoza potencjalnych możliwości ucznia,
  • diagnoza trudności emocjonalnych ucznia poprzez obserwację
    w klasie, wywiad z rodzicem lub nauczycielem oraz wykorzystanie technik projekcyjnych,
  • indywidualne zajęcia z uczniami (relaksacyjne, rozwijające, korygujące, wspomagające),
  • zajęcia z klasami ? integracyjne, psychoedukacyjne, profilaktyczne, wychowawcze, rozwijające kompetencje społeczne,
  • rozmowy terapeutyczne oraz grupowe zajęcia o charakterze terapeutycznym
    z uczniami.

praca z rodzicem/ opiekunem:

  • indywidualne spotkania z rodzicami o charakterze psychoedukacyjnym,
  • poradnictwo wychowawcze oraz konsultacje rodzinne,
  • udzielanie informacji zwrotnych na temat przebiegu pracy z dzieckiem, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich,
  • udzielanie wsparcia zgłaszającym się rodzicom w sytuacjach trudnych, kierowanie do specjalistów w zależności od potrzeb,
  • przygotowywanie dla rodziców ulotek i artykułów o treściach psychoedukacyjnych na wybrane tematy (np. nadpobudliwość psychoruchowa, dysleksja, rozpoczęcie nauki w szkole, uzależnienia, agresja, itp.).

współpraca z wychowawcami klas, nauczycielami i pedagogiem szkolnym:

  • wywiady na temat funkcjonowania społecznego i emocjonalnego uczniów,
  • konsultacje w celu ustalenia optymalnych sposobów oddziaływań
    z wychowawcami i pedagogiem szkolnym,
  • interwencje wychowawcze,
  • udzielanie wsparcia w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Drogi uczniu!                Jeśli:
    • masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać,
    • czujesz się samotny,
    • masz jakiś sekret/ tajemnicę i chcesz się z tym kimś podzielić,
    • boisz się chodzić do szkoły,
    • źle czujesz się w swojej klasie,
    • czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/ wpadłeś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są złe),
    • ktoś Ci dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp.,
    • masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi (rodzicami, nauczycielami),
    • masz trudności w nauce,
    • martwisz się sytuacją w domu rodzinnym,
    • często boli cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy,
    • masz problem z kontrolowaniem agresji,
    • często ?wybuchasz? i tracisz równowagę,
    • zrobiłeś cos, czego bardzo żałujesz,
    • jesteś nieśmiała/ ły i bardzo chcesz to zmienić,
    • nie wiesz jaką szkołę średnią wybrać lub co robić w życiu,
    • po prostu chcesz o coś spytać,
    przyjdź ? razem spróbujemy sobie z tym poradzić.Drogi rodzicu/ opiekunie!Jeśli:
    • martwi Cię zachowanie Twojego dziecka,
    • niepokoją Cię jego wyniki w nauce,
    • coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko,
    • zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło, a nie wiesz dlaczego,
    • Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i chciałbyś mu pomóc to zmienić,
    • chciałbyś poprawić lub pogłębić relacje ze swoim dzieckiem,
    • nauczyciele zwracają uwagę, że w szkole z dzieckiem się coś dzieje (ma problemy
      z koncentracją, ma trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, ma trudności
      z przestrzeganiem dyscypliny, jest lękliwe lub wycofane itd.),
    • Twoje dziecko zachowało się tak, że czujesz się zaskoczony i chcesz się upewnić czy wszystko jest w porządku,
    • chcesz się zasięgnąć porady dotyczącej instytucji świadczącej pomoc dziecku i rodzinie, a także placówek specjalistycznych (diagnostycznych i leczących),
    przyjdź ? razem spróbujemy się temu przyjrzeć.Drogi nauczycielu/ wychowawco!Jeżeli opisane poniżej sytuacje mają miejsce w Twojej klasie lub podczas Twoich lekcji, proponuję spotkanie.Może ono pomóc Tobie i Twoim uczniom:
    • do klasy trafia nowy uczeń,
    • klasa jest słabo zgrana lub występują w niej problemy wychowawcze,
    • byłeś/aś świadkiem bójki, pobicia, groźby, przezywania, oczerniania,
    • zachowanie ucznia zmieniło się na gorsze lub zaobserwowałeś/aś inne wzbudzające Twój niepokój objawy u swojego ucznia,
    • uczniowie wagarują, rozmawiają na lekcjach,
    • masz trudności z przeprowadzeniem lekcji.
Skip to content