Menu Zamknij

LEGITYMACJE SZKOLNE

Informacja dotycząca legitymacji szkolnych.

Do 12 lipca 2024 r. szkoły mogły wydawać uczniom legitymacje tzw. „papierowe”. Od 13 lipca szkoła nie może wydawać takiej legitymacji. Uczniowie, którzy w roku szkolnym 2024/2025 zostali zapisani do klasy pierwszej oraz nowi uczniowie w pozostałych klasach otrzymają e-Legitymacje. Pozostali uczniowie mogą korzystać z legitymacji „papierowych”. Wszystkie dotychczas wydane papierowe legitymacje uczniowskie zachowują ważność do ukończenia szkoły, pod warunkiem posiadania aktualnej pieczęci.

Nowe „plastikowe” legitymacje nie będą wydawane „od ręki”, gdyż czas oczekiwania na ich realizację w formie e-legitymacji będzie wydłużony. 

Zdjęcie do legitymacji szkolnej – e-legitymacje

  1. zdjęcie powinno być aktualne – zrób je nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  2. na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie,
  3. zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę (od jej czubka) oraz górną część barków,
  4. twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia,
  5. osoba fotografowana musi mieć naturalny wygląd twarzy (bez żadnych gestów mimicznych), z zamkniętymi ustami.

Duplikat legitymacji papierowej w przypadku jej zgubienia będzie wydawany już w postaci karty ID-1. Zdjęcie do duplikatu należy wykonać zgodnie z zasadami powyżej (format zdjęcia: jpg., rozdzielczość minimum 300 dpi, zdjęcie kolorowe – należy przesłać z wnioskiem na mlegitymacja@sp9.gliwice.eu).

Wnioski do pobrania w sekretariacie szkoły (do wniosku dołączony jest nr konta bankowego).

Skip to content