Menu Zamknij

Psycholog- mgr Krystyna Procek-Hryniewicz

Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2024/2025

poniedziałek8:00 – 8:45; 9:45 – 13:00

wtorek – 9:00 – 11:35; 12:35 – 15:00; 15:00 – 16:00 konsultacje 

środa 8:55 – 12:00

czwartek  8:00 – 8:45; 9:45 – 15:00

piątek  8:55 – 13:00

Zapraszam wszystkich, którzy:

  • mają potrzebę anonimowej rozmowy,
  • chcą się poradzić,
  • mają mniejsze lub większe troski,
  • czują się samotni ze swoim problemem.

Czym zajmuje się psycholog szkolny ?

Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom.

Podstawowymi zadaniami w codziennej pracy psychologa, dzięki którym cel ten może zostać realizowany, są:

praca z uczniem:

  • diagnoza potencjalnych możliwości ucznia,
  • diagnoza trudności emocjonalnych ucznia poprzez obserwację
    w klasie, wywiad z rodzicem lub nauczycielem oraz wykorzystanie technik projekcyjnych,
  • indywidualne zajęcia z uczniami (relaksacyjne, rozwijające, korygujące, wspomagające),
  • zajęcia z klasami ? integracyjne, psychoedukacyjne, profilaktyczne, wychowawcze, rozwijające kompetencje społeczne,
  • rozmowy terapeutyczne oraz grupowe zajęcia o charakterze terapeutycznym
    z uczniami.

praca z rodzicem/ opiekunem:

  • indywidualne spotkania z rodzicami o charakterze psychoedukacyjnym,
  • poradnictwo wychowawcze oraz konsultacje rodzinne,
  • udzielanie informacji zwrotnych na temat przebiegu pracy z dzieckiem, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich,
  • udzielanie wsparcia zgłaszającym się rodzicom w sytuacjach trudnych, kierowanie do specjalistów w zależności od potrzeb,
  • przygotowywanie dla rodziców ulotek i artykułów o treściach psychoedukacyjnych na wybrane tematy (np. nadpobudliwość psychoruchowa, dysleksja, rozpoczęcie nauki w szkole, uzależnienia, agresja, itp.).

współpraca z wychowawcami klas, nauczycielami i pedagogiem szkolnym:

  • wywiady na temat funkcjonowania społecznego i emocjonalnego uczniów,
  • konsultacje w celu ustalenia optymalnych sposobów oddziaływań
    z wychowawcami i pedagogiem szkolnym,
  • interwencje wychowawcze,
  • udzielanie wsparcia w sytuacjach trudnych i konfliktowych. 
    Drogi uczniu!               
    Jeśli:
    • masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać, czujesz się samotny, masz jakiś sekret/ tajemnicę i chcesz się z tym kimś podzielić, boisz się chodzić do szkoły, źle czujesz się w swojej klasie, czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/ wpadłeś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są złe), ktoś Ci dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp., masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi (rodzicami, nauczycielami),masz trudności w nauce, martwisz się sytuacją w domu rodzinnym, często boli cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy, masz problem z kontrolowaniem agresji, często wybuchasz i tracisz równowagę, zrobiłeś cos, czego bardzo żałujesz, jesteś nieśmiała/ ły i bardzo chcesz to zmienić, nie wiesz jaką szkołę średnią wybrać lub co robić w życiu, po prostu chcesz o coś spytać,
    przyjdź razem spróbujemy sobie z tym poradzić.
    Drogi rodzicu/ opiekunie!
    Jeśli:
    • martwi Cię zachowanie Twojego dziecka, niepokoją Cię jego wyniki w nauce, coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko, zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło, a nie wiesz dlaczego, Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i chciałbyś mu pomóc to zmienić, chciałbyś poprawić lub pogłębić relacje ze swoim dzieckiem, nauczyciele zwracają uwagę, że w szkole z dzieckiem się coś dzieje (ma problemy z koncentracją, ma trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, ma trudności
      z przestrzeganiem dyscypliny, jest lękliwe lub wycofane itd.),Twoje dziecko zachowało się tak, że czujesz się zaskoczony i chcesz się upewnić czy wszystko jest w porządku, chcesz się zasięgnąć porady dotyczącej instytucji świadczącej pomoc dziecku i rodzinie, a także placówek specjalistycznych (diagnostycznych i leczących),
    przyjdź razem spróbujemy się temu przyjrzeć.
    Drogi nauczycielu/ wychowawco!
    Jeżeli opisane poniżej sytuacje mają miejsce w Twojej klasie lub podczas Twoich lekcji, proponuję spotkanie. Może ono pomóc Tobie i Twoim uczniom:
    • do klasy trafia nowy uczeń,
    • klasa jest słabo zgrana lub występują w niej problemy wychowawcze,
    • byłeś/aś świadkiem bójki, pobicia, groźby, przezywania, oczerniania,
    • zachowanie ucznia zmieniło się na gorsze lub zaobserwowałeś/aś inne wzbudzające Twój niepokój objawy u swojego ucznia,
    • uczniowie wagarują, rozmawiają na lekcjach,
    • masz trudności z przeprowadzeniem lekcji.
Skip to content