Menu Zamknij

Pedagog specjalny – mgr Nicole Bielawska

Godziny pracy pedagoga specjalnego  w roku szkolnym 2024/25

poniedziałek 9.40-10.40

wtorek 9.40-10.40

środa 7.45-8.45

czwartek 10.45-11.45

piątek 11.40-13.40

Zadania pedagoga specjalnego w szkole 

  •  Pedagog specjalny pełni rolę zarówno wspomagającą jak i wspierającą. 
  •  Wspomaga, czyli pomaga w działaniu/współuczestniczy w działaniu.
  •  Wspiera, czyli towarzyszy w działaniu i motywuje.
  •  Działania wspierające dotyczą postawy nauczyciela, natomiast wspomagające konkretnych zadań.
  • Nauczyciel wspomagający, rozwija mocne strony dziecka i kompensuje słabe.
  • Motywuje do wysiłku oraz poszukuje przyczyn problemów, stawia pytania. 
  • Wzmacnia samoocenę dziecka.

Zadania pedagoga specjalnego wg. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej:

  • prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizuje zintegrowane działania i zajęcia określone w programie;
  • prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
  • uczestniczy, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
  • udziela pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
  • prowadzi zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne;
  • przygotowuje wraz z zespołem psychologiczno – pedeagogicznym Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Ucznia, Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny oraz jego ewaluację;
  • koordynuje realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • współorganizuje proces kształcenia oraz pracę specjalistów.

Pedagog specjalny proponuje działania wspierające rodziców ucznia (grupy wsparcia, warsztaty, prowadzenie zeszytu współpracy), określa na spotkaniu zespołu specjalistów zakres współdziałania z instytucjami np. poradniami psychologiczno- pedagogicznymi, specjalistycznymi, organizacjami pozarządowymi, placówkami kształcenia specjalnego ze wskazaniem ich zakresu (wspólne ustalenia dotyczące ujednolicenia oddziaływań edukacyjno-rozwojowych (szkoła – dom), buduje integrację zespołową wszystkich, którzy są zaangażowani w proces kształcenia specjalnego, mając na uwadze zarówno oddział, w którym przebywa na co dzień uczeń, jak i całą szkołę poprzez:

  • wypracowywanie modelu uczenia się we współpracy,
  • stworzenie sieci wzajemnego wsparcia,
  • budowanie postawy rozumienia, wzajemnego szacunku
Skip to content